30 mar 2017

Pripremna faza za pokretanje poslovanja vrlo često ključna je na putu ka uspehu. U ovoj fazi neophodno je napraviti pravi izbor delatnosti i konstruisati snažnu viziju svog budućeg biznisa. Da bi vaš izbor bio što bolji i uspešniji za realizaciju, neophodno je temeljno istražiti aktuelne trendove na tržištu i pronaći proizvod ili uslugu koji će u nekom budućem periodu imati veliku potražnju. Kako su strateško mišljenje i temeljno planiranje osnova svakog uspešnog poslovnog poduhvata, neophodno je, uporedo sa odabirom buduće delatnosti, uzeti u razmatranje nekoliko faktora koji će vaše buduće poslovanje odrediti kao uspešno ili manje uspešno.

1. RADITE ONO ŠTO VOLITE – Jedna od univerzalnih poslovnih istina kaže da je biznis izgrađen na strasti za idejom predodređen na uspeh više od ostalih, jer vam prvenstveno omogućuje da radite ono što volite. “Izaberite posao koji volite i nećete raditi nijedan dan u životu”, misao je kineskog filozofa Konfučija. Imaćete mnogo više entuzijazma, želje i motivacije da dostignete ciljeve, postignete određene standarde i ostvarite ambicije. Vaš stav posebno će impresionirati potencijalne zaposlene, kao i vaše buduće klijente, što je presudno ukoliko ćete se baviti trgovinom ili proizvodnjom. Daleko lakše ćete prodati uslugu ili proizvod ukoliko i sami želite da takvu uslugu ili proizvod posedujete. Neki od najuspešnijih primera iz poslovnog sveta upravo to dokazuju. Majkl Del, vlasnik kompjuterske kompanije Dell Inc. ističe tri ključne stavke na putu ka uspehu – passion, problem, purpose (strast, problem, cilj).

Postoje i situacije kada strast za poslom usledi u toku ili tek nakon bavljenja istim. Štaviše, mnoge revolucionarne ideje nastale su upravo iz slučajnosti, na putu traganja za nečim drugim, iz neke druge strasti ili potrebe. Rejdu Hofmanu, koosnivaču LinkedIn-a trebalo je 15 godina da otkrije svoju preduzetničku strast, iako mu je želja bila da bude univerzitetski profesor. Tako da, ne budite obeshrabreni ukoliko vašu ideju za biznis ne prati strast, jer to samo znači da će ona tek da se desi.

2. USKLADITE CILJEVE SA MOGUĆNOSTIMA – Biznis bi trebalo birati u skladu sa svojim mogućnostima i realnim očekivanjima. Trebalo bi dobro izvagati sve faktore koji će uticati na vaš put do uspeha. Pomno razmotrite potencijalne odnose između utrošenog i slobodnog vremena, uloženog I zarađenog novca, uspeha i eventualnog neuspeha. Kada imate tradicionalno zaposlenje, jedna od prednosti je definisano radno vreme, mogućnost korišćenja slobodnih dana i godišnjih odmora. Međutim, poslovna svakodnevnica uspešnog preduzetnika to isključuje. Potpuna upućenost na posao odvaja vas od slobodnog vremena, druženja, provoda i predstavlja jedan od glavnih razloga zašto ljudi odustaju od realizacije svoje poslovne ideje. Za uspeh u bilo kakvom poslovnom poduhvatu potrebno je mnogo truda, odricanja, žrtvovanja, i to ne samo vašeg, već i bliskih ljudi u vašoj sredini.

Tako je i pitanje porodice postao jedan od odlučujućih faktora za pokretanje biznisa. Odgovornost prema drugima, može vas odvratiti od započinjanja sopstvenog posla. Ali, isto tako, ta odgovornost vas može naterati da postignete i doprinesete više, kako za druge, tako i za sebe. Kada radite za sebe imate kontrolu svog vremena i obaveza, što zaista daje motivaciju i podstiče na uspeh.

3. PRIMENITE SVA SVOJA ZNANJA I VEŠTINE – U poslovnom svetu sva stečena znanja, veštine i prethodna iskustva mogu biti itekako značajna. Oslonite se, pre svega, na svoja znanja i sposobnosti, a potom i na svako iskustvo, poznanstvo, priču, anegdotu, kao i na sve dosadašnje poslove kojima ste se bavili ili se još uvek bavite. Iskustva drugih takođe mogu biti korisna, ali uvek treba imati na umu da je vaš put samo vaš i da vaša vera u uspeh ima ključnu ulogu. Savet je da treba brzo učiti, prihvatati sugestije, sva nova znanja i tendencije, jer je sposobnost prilagođavanja nešto što vas može vratiti na pravi put kada napravite pogrešan korak, što se vrlo često u poslovnom svetu ne toleriše.

Pored toga, najvažnije od svega jeste umeti efikasno primeniti sva do sad stečena znanja u cilju kreiranja uspešnog poslovnog modela koji će biti priznat medju vašim budućim klijentima i partnerima. Koliko ćete biti uspešni u tom poduhvatu, najviše zavisi od veština koje posedujete. U prilog Vam ide i to da su, zahvaljujući brzom razvoju tehnologije, mnoge stvari postale dostupne i da ukoliko ste nekada davno imali neku ideju koja nije bila izvodljiva, vrlo je verovatno da ona danas ima velike mogućnosti za realizaciju.

4. VERUJTE U IDEJU – Imperativ u preduzetništvu je vera u ideju. Verovatno će se periodi dobrih i lošijih rezultata smenjivati, različite prepreke će delovati nesavladivo, međutim, nikako ne treba odustajati. Radite napornije, nađite alternativni način delovanja, promenite ugao gledanja na stvari, ali nemojte olako propustiti priliku da svoju ideju realizujete na uspešan način.

Ponekad čak i prosečna ideja koju prati entuzijazam i vera u uspeh, mnogo će uspešniju realizaciju imati od odlične ideje koja ne inspiriše nikoga. Kada postoji strast za idejom utoliko je lakše njeno implementiranje, privućićete ljude koji dele vašu perspektivu i time ćete svoje poslovanje usmeriti na put uspeha.

Comment (1)

  1. A WordPress Commenter

    Hi, this is a comment.
    To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
    Commenter avatars come from Gravatar.

Leave your thought

0

Vaša korpa