Sadržaj na sajtu ili kako da budete prvi na Google-u

Kako tretirate svoje klijente, kupce, mušterije kada vam dođu na sastanak, uđu u radnju ili vas pozovu telefonom? Da li se taj tretman razlikuje od onog koji im pružate ako posete vaš veb sajt?

Ne bi trebalo da se razlikuje.

Ako imate sajt, pogledajte šta on pruža. Stavite se u poziciju posetilaca, svakodnevnih internet korisnika. Da li dobijaju sve potrebne i korisne informacije o vašim uslugama, proizvodima ili kredibilitetu koji imate? Da li je sadržaj prilagođen njima, tj. da li ga uopšte ima? Pre svega, tekstualnog sadržaja, a onda i vizuelnog. Da li vam sajt deluje dovoljno atraktivno i estetski usklađeno?

Zašto je sadržaj na sajtu bitan?

Sadržaj na sajtu ima dvojnu funkciju. Jedna je ona koja zadovoljava posetioca, a druga je ona koja zadovoljava pretraživač, tj. Google. Prva ide u korist HEO (Human Eye Optimisation), dok se druga odnosi na SEO (Search Engine Optimisation). Kvalitetan SEO koji daje rezultate, ne može da se uradi bez dobrog sadržaja. Drugim rečima, vaš sajt ne može biti na prvoj strani Google-a, ako nemate dobro optimizovan sadržaj sa tendencijom povećanja njegovog obima u kontinuitetu.

Što se tiče internet korisnika danas, možemo da ih okarakterišemo kao vrlo zahtevne, ali i pomalo lenje. Pođite od sebe dok pretražujete nešto na internetu, pažnju će vam privući platforme koje se automatski prilagođavaju svakom ekranu; sadržaj koji nije predug, koji je lak za čitanje i koji vam pruža sve korisne informacije o proizvodima, njihovim karakteristikama, kao i o tome zašto treba da se odlučite da baš preko njih nešto kupite, naručite ili rezervišete. Ako vas vizuelno sajt ne privuče, napuštate ga i nastavljate sa pretragom, sve do onog sajta koji zadovoljava sve vaše kriterijume, a to je da sve obavite brzo, lako i efikasno.

Content is King

Trenutno sadržaj vlada u sferi marketinga: prodajno-marketinški tekstovi urađeni po copywriting pravilima, blog tekstovi, video instrukcije kako nešto uraditi sam, korisni infografici ili atraktivni vizuali, i to sve u cilju isticanja vaših kvaliteta u odnosu na konkurente, bez dosadnih banera ili toliko puta korišćenih slogana.

Sadržaj, naročito tekstualni vam pruža mogućnosti da opišete svoj način rada ili pristup, da ponudite korisne savete iz oblasti u kojoj ste stručni, odnosno da ubedite potencijalnog klijenta koji je zbog neke svoje potrebe došao na vaš sajt.

Ključne reči jesu ključne, s razlogom. Međutim, tekst koji je prenatrpan ključnim rečima nije dobar sadržaj. Kvalitetan i dobro strukturiran autorski tekst će se dopasti i vašim posetiocima, ali i Google robotu, koji s vremena na vreme skenira sve što se nalazi na vašem sajtu i na osnovu toga vas rangira. Može da vas sankcioniše, odnosno da vas ne podigne u pretrazi za ključne reči, ako ste iskopirali sadržaj od nekog drugog, ako imate premalo teksta, ako duplirate tekst na više stranica, ako ste nabacali ključne reči bez smisla, itd.

„Napisaćemo par rečenica o firmi i to je dosta“

Par rečenica? Neće moći. Vrlo je bitno da se kreiranje sadržaja najpre shvati sa punom ozbiljnošću, što znači da ne može svako da ga radi, niti da to može da se uradi proizvoljno. Sadržaj treba da bude deo dobro isplanirane internet marketing strategije, gde će neodvojivo uz plan za optimizaciju znatno doprineti rangiranju pri pretrazi. Na njemu bi trebalo da rade profesionalni kopirajteri, koji pored veština dobrog pisanja, moraju da budu upućeni u više različitih oblasti.

Google rangira, klijent kupuje

Prikupljanje informacija i temeljno istraživanje čini početak copywriting procesa. Kopirajter se upoznaje sa vašim poslovanjem, istražuje konkurenciju, dobija od vas sve neophodne podatke i onda na osnovu svega toga izrađuje tekstove, prateći pravila struke. Tekstovi moraju biti određene dužine i strukture, moraju da sadrže ključne reči i to na određenim mestima naročito; moraju da ispunjavaju vrlo precizne zahteve Google-a vezano za čitljivost teksta, kao i to kako vizuelno izgleda. Pogledajte kako to izgleda na primerima.

Za potencijalne klijente je bitno da se na sajtu lako snađu, da su im sve korisne informacije dostupne i da mogu da reše neki svoj problem, obave kupovinu ili naruče uslugu, bez mnogo napora.

Dobar sadržaj je put do prve pozicije na Google-u

Rad na sadržaju se, u principu, nikad ne završava. Ako želite da se rangirate visoko pri organskoj pretrazi, a to znači potpuno besplatno, onda je kontinuitet u ubacivanju kvalitetnog sadržaja na sajt neophodan (blog, vesti, opisi novih usluga ili proizvoda, itd.)

Dobar sadržaj priča jedinstvenu priču o vama. Ulaganje u sadržaj je ulaganje u dobru pozicioniranost, što na duge staze znači poboljšanje celokupnog poslovanja.